-----------------------------------------------
Om polo cup

Polo Cup är den mest ultimata starten på en internationell karriär inom
banracing som man kan få. Det är mycket proffsigt då man är ute och tävlar,
var sak på sin plats och cateringtält som är som hus med kypare som går runt
och serverar.

Alla förare i teamet har var sin mekaniker. De mekaniker som finns med
cirkulerar mellan förarna så att man inte alltid ska ha samma mekaniker som
arbetar på bilen vid varje race bara för att förarna ska få lära sig att
jobba med nytt folk. På detta vis är det även med bilarna som cirkulerar
mellan förarna för att undvika komentarer som att
en bil skulle gå
snabbare än den andra. Även de flesta inställningarna är samma på bilarna i
ett race för att man ska få fram den bästa föraren hela tiden.

Bilen har en 2.0FSI motor med 150 hk. Det kan låta lite lite, men
väl i bilen går det undan. Bilarna är nämligen försedda med 17 tums slicks
däck och differential vilket gör att det går att hålla en sån hög fart i och
ur kurvorna.
Även växellådan är ett bra bygge, en 6-växlad låda som gör det hela lite
fränare och som verkligen behövs då toppfarterna hamnar runt 220 km/h
På Oschershleben är den lägsta hastigheten 95km/h och högsta 190 km/h.

Bara för att jag endast är 17 år och bland dom yngsta i klassen så har jag
som mål att lära mig så mycket som det bara går första året för att kunna
vara med och fightas om segern i 2006 års mästerskap.
Men eftersom man är en tävlingsmänniska så vill man ju samtidigt
placera sig bra även vid förstaåret.
Dock kan man ju inte veta vad det kommer att bli för ett motstånd man
ställs inför till årets säsong, i och med att det mesta är nytt. Det är ett
nytt klimat, nya banor, bättre fäste i banan, ny bil, nya motståndare och
framför allt ett nytt arrangemang som är så obeskrivligt stort. Vad man kan
förlita sig på är att svenskar generellt står sig väldigt bra på
internationell mark, då svenskarna nästan alltid är med i toppen i
resultatlistorna.

Efter de max två åren som man får köra i Polo cup hoppas jag på att få köra
Seat cup, som är snäppet vassare än dagens STCC för att sedan avancera till
de riktigt stora teamen i t.ex. DTM.

Hoppas att ni följer med ut i sommar och stöttar mig på min väg mot DTM! Läs
mer under länken RESOR